Swedsoft välkomnar Ciceronen Analytics

Swedsoft är glada att fler och fler organisationer anammar Swedsofts tankar och syfte. Senast i raden av nya medlemmar är Ciceronen Analytics som vi idag hälsar välkomna till vårt nätverk.

Ciceronen Analytics är ett företag som mäter, jämför, analyserar och sorterar digital kommunikation för att förstå och redovisa IT-teknologins möjligheter. De bygger även scheman med hjälp av AI, machine learning och hanterar kostnader, intäkter och potter i sitt TEM system, telecom expense management. Genom att redovisa flöden och kostnader följer Ciceronens kunder sina beteendeförändringar i den spirande digitala värld, som utgör allas vår verklighet.

Ciceronen Analytics startade 1991 med att bygga röst- och personalanmälningssystem. Det fanns inte något sådant i Sverige på den tiden, men efter några år gick verksamheten över till att redovisa kommunikationsflöden. Genom att hyra lokaler av SKF fick man lära sig hur en industri fungerar och hur man tänker i industrin. ABB, Schenker, SKF, Regeringskansliet och Stockholm Stad är kunder som varit med att utveckla de digitala nättjänsterna som visar kommunikationsflödena hos en organisation.

Anders Heimerson, vd Ciceronen Analytics, säger att ”Idag ökar intresset för hur digitaliseringen påverkar vår vardag och våra beteenden. Kombinationen av egna mätningar och importerad data, tillsammans med enkätfrågor utgör grunden för Ciceronens data processer. I det egna systemet hittas både Business Intelligence och Machine Learning mjukvara. Vi ser med spänning på framtiden och de förändringar och möjligheter som digitaliseringen ger oss. Vi valde att ansöka om medlemskap i Swedsoft då vi vill skapa ett större nätverk inom olika branscher och med akademin samt för att det är viktigt för oss att vara med och ta ansvar i de pågående samhällsförändringarna.”

”Vi är glada över att välkomna Ciceronen Analytics till Swedsoft. Ett företag med spännande tjänster för att skapa värde ur big data” säger Gabriel Modéus, generalsekreterare Swedsoft.